Dekkers.reismee.nl

Magic Roundabout

Jippie porridge op de kaart. In plaats van vis vandaag lekkere havermoutpap. Hans blijft trouw aan zijn English Breakfast, zonder bonen en worst dan.
Hoe toevallig, we moeten weer bij 'The White Hart zijn' maar deze keer in South Harrington.
Weer een hotel met een goede keuken, als we de recensies mogen geloven.
We slapen in een stal. Heel mooi verbouwd met mooie oude balken en met een dakraam. Er ligt een lange stok bij om het dicht te doen, maar we hebben wel zin om onder te sterren te slapen vannacht.
In alle hotels hebben we koffie, thee, water, koekjes of chocola tot onze beschikking gehad,
Altijd WIFI.
Overal was het schoon en altijd goede bedden en fijne lakens.
Personeel altijd behulpzaam en altijd keurig ontbijt.
Wat kan ik nog meer doen om Engeland te promoten?
Oh ja, de benzine is goedkoper dan bij ons. We hebben tussen de £1.11 en £1.13 betaald. Entreeprijzen zijn hoog.
Flesje wijn bij het eten goedkoper dan bij ons, maar een glas op terras is aan de prijs, voor een Large dan. Je zou, eventueel, als het niet anders kan, ook een medium kunnen nemen natuurlijk, dan zakt de prijs uiteraard en word je vakantie een stuk goedkoper, maar dat is een keuze?!
Je kunt heerlijk eten maar dat is wel even zoeken. Vandaar onze keuze voor een hotel, met een pub en een keuken. Ons hoor je niet klagen!
Het valt ons op, weet ook niet waarom, dat er zoveel mini's rijden. Zou je die hier gratis bij een pakje boter krijgen?
We zijn de Cotswolds weer uit. Maar niet zonder ons nog eens te vergapen aan de huisjes in Arlington Row, waarschijnlijk het meest gefotografeerde straatje van Bilbury. De 9 piepkleine huisjes behoren tot National Trust maar zijn gewoon bewoond.
Gek...! moet je worden van dat eeuwige geknip van die fotografen. Van mij mogen ze daar gratis wonen, als compensatie. Het is zelfs nodig om twee bordjes aan je hek te hangen, een in het Engels en een in het Japans, om aan te geven dat je tuin privé is. Wij klimmen omhoog en wandelen een rondje door het plaatsje. Wat een rust geeft dat als alle huizen in een kleur zijn. Overal velden met wilde bloemen en een riviertje met bruggetjes. Gelukkig rijdt Hans verkeerd en komen we er nog eens doorheen. Genieten met een grote G.
Avebury is en blijft bijzonder. Wij gaan er even eten bij the Red Lion, net zoals de rest van de wereld. Net op tijd! De bussen met toeristen zijn in aantocht. De lange tafels zijn al voor hun gedekt en gereserveerd.
Wij rijden een stukje door naar het Kamergraf, West Kennet Long Barrow (circa 3250 v.C.) en
wandelen de berg op met aan weerszijde pas gemaaide graanvelden. Aan de gekleurde lintjes in een boom, kadootjes voor de heksen, merk je dat je op bijzondere grond bent. Verder zie je niet meer dan een langgerekte heuvel met een paar grote stenen. Een meisje zat te tekenen en er liep een hond rond. We vonden de monumentale entree en waren verbaasd. Vooral als je bedenkt dat we in het grootste Kamergraf van Engeland lopen met talloze stenen grafkamersdie enkele eeuwen in gebruik geweest zijn. Omstil van te worden.
Bovenop zat een alternatieveling geluidstherapie toe te passen op iemand. Doe dit niet in de buurt van een hoortoestel!!!
Vanuit dit punt heb je een ver uitzicht over vlak land. Wat er bovenuit stak was Silbury Hill, de grootste kunstmatige heuvel uit de prehistorie, in Europa. Tot op de dag van vandaag nog onduidelijk waarvoor hij diende.
Hij bleef in ons zicht omdat hij in één lijn naar onze auto lag.
Altijd bezig met verkeer.
Vandaar dat Hans de route via Swindon gepland heeft. Hij wil de Magic Roundabout nóg eens ervaren. Vorige keer had hij 10 MG's op sleep en was hij er overheen voor hij goed en wel besefte wat er gebeurd was.
De Magic Roundabout is een Engels fenomeen. De grootse ligt hier in Swindon.
Het is een grote rotonde met 5 mini rotondes. Het werkt als tandwielen. Het geeft je de mogelijkheid buitenom te gaan maar ook binnendoor, en na een of twee mini-rotondes het plein te verlaten.Het idee van de magische rotonde is dat de bestuurders de kortste weg kiezen, en dus afhankelijk van hun bestemming links- dan wel rechtsom rijden.Snappen jullie het nog???

Wij hebben hem drie maal genomen. Een keer binnendoor en daarna nog twee keer buitenom. Wow, wat een uitvinding!

Het was een warme dag. Alle gasten zaten al lekker in de grote tuin van het hotel. Wij ook, heerlijk rustig. Af en toe bestelt iemand al iets te eten en zien we de lekkerste dingen uit de keuken komen. Wij nemen alvast een gesmolten camembert met geroosterd brood en bier.

Later eten we in het restaurant binnen. Het was niet druk. We hebben onze reis nog eens de revue laten passeren bij een flesje wijn. Wat hebben we een hoop gezien.

Morgen voor het laatst tassen inladen. We maken er nog een fijne dag van.

We ruiken de stal al.

gijs en il

O ja, die magic roundabout wat waren wij blij dat Jan Hellings voorop reed toen, alsof hij het al jaren gedaan had!! Jullie hebben een fantastische reis gemaakt en wij hebben er volop van mee mogen genieten. Wij zien elkaar binnenkort weer (zou tijd worden, nietwaar). xxx

Peter, Elke,

Me jullie ervaring, zal het wel mee vallen met de Brexit, het blijft in ieder geval, nog steeds auttentiek. Fijn dat jullie dit nu nog als zodanig hebben meegemaakt. Wij weer wat warmer gemaakt door jullie verhalen, weer een aansporing opnieuw een Entrit te gaan doen. Geniet van het staartje en weer een goede thuistrip. Tot spoedig, lieve groet Elke Peter.