Dekkers.reismee.nl

Belfast

1-6-2017

Het regent.

Reden te meer om blij te zijn dat we de Giant Causway gisteren al gezien hebben. Gratis toegang tot het bezoekerscentrum als gasten van het hotel. Mooi geregeld.
De bussen komen aanrijden! Jammer voor deze bezoekers, in de regen lopen vindt niemand leuk.
Ook wij niet! Veel te snel naar mijn zin zijn we er.
Bij de spectaculaire oversteek op de Carrick-a-Rede touwbrug. Paraplu's en regenjassen om ons heen. Wij hebben geen van tweeën bij de hand. Onder het mom van "we laten ons door een regenbuitje niet weerhouden" beginnen we aan de wandeling van minstens 20 minuten. Het duurde een hele tijd voordat de 'spectaculaire' brug in zicht kwam. Een kudde Japanners wandelden er met losse handen en al babbelend overheen. Stukje van hooguit 20 meter. Net als bij wegwerkzaamheden moesten we wachten op groen licht. De Japanners moesten tenslotte ook weer terug. De kaartjesknipper vond het nodig om een "grappige" opmerking tegen mij te maken. "Zo, u ziet er voor de rest van de dag ook niet meer uit". Hee, zit ik daar op te wachten? Nee dus, ik kom hier voor een 'spectaculaire' beleving, meer niet.
Amper tijd om een foto te maken want we moesten met de stroom mee. Aan de overkant even fotomomentje en aansluiten in de rij terug. Mijn roze jas begint door te lekken.
Het is écht niet grappig bedoeld hoor maar toch kon ik het niet laten om de kaartjesknipper een fijne dag te wensen. "Leuke baan heeft u ook, heel wat te vertellen vanavond" kon ik nog net inslikken.
Mochten wij ooit armlastig worden dan spant Hans een touwbrug over De Kraaienberg en dan knip ik de kaartjes. De humor bewaren we dan voor thuis, tijdens het centen tellen.

Het blijf maar regenen.

Nu weer content met onze Renault.

We rijden de hele tijd langs de kust. Veel zin om er in Ballycastle uit te gaan hebben we niet. Ook al is dit een hele gezellige badplaats, zou een volgende keer zo mijn voorkeur hebben.

We arriveren in Belfast. Vanmorgen dit appartement geboekt. Was even zoeken want de ingang was precies tussen twee winkels in. Wat bleek? Om naar binnen te gaan hebben we een code nodig. Die zou ons per mail toegestuurd worden lezen we nu op de foto die we altijd maken van de reservering. Onderweg hebben we geen WIFI, dus niet gezien. Staan we hier in de regen, ook nog te vroeg want inchecken kan pas vanaf 15.00 uur. Ondertussen dropen we allebei. Maar gelukkig!! Uit een kantoor kwam een reddende engel. Zij gaf ons de code en de sleutel en ging ons voor naar de kamer. Super de super. Vast en zeker gloednieuw en met smaak ingericht en schoon!!!!

Op de kamer maar even de reis verder voorbereiden. Te voet naar de stad trekt ons echt even niet, het giet!!!
Als het wat minder wordt gaan we er toch maar doorheen. Koffie gedronken en naar de City Hall met in het midden een 53 meter hoge koperen koepel en het beeld van een sip kijkende koningin Victoria.

De mooiste en beroemdste pub van Belfast gezocht waar je echt Iers kunt eten, volgens de reisgids dan. 'Crown Liquor Saloon'. Aan een man met een gitaar op zijn rug de weg gevraagd en hij wist het gelukkig.
Heel druk daar. Boven eten. Slechte bediening, snapten er niets van. Inefficiënt gedoe. Wel eten maar geen bestek en honderd keer op en neer lopen met één bordje, van die dingen. De kaart stelde wederom niets voor. Mijn macaroni met kaas was heerlijk overigens. Hans voor de vierde keer Fish & chips. Nou Ieren, wij begrijpen hier niks van. Ga eens buiten je boekje, maak er eens wat van!
We fantaseren nu al over wat we volgende week thuis gaan eten. Lekker asperges en salades en gehaktballen met boontjes en.....

De man met de gitaar stond in een portiek op een fluitje te blazen voor geld. Lachen!
We gaven hem een muntje en vroegen of hij wist waar live muziek te beluisteren viel. "Hier" zei hij lachend. Tja, domme vraag.
Hij verwees ons naar the Duke of York en ......bingo!

Mooie pub maar zoveel lawaai dat de muziekanten er niet boven uit kwamen.
We hielden het voor gezien.

Het regent nog steeds en weet je wat? Meneer de kaartjesknipper heeft gelijk gekregen.

Belfast, we gaan morgen in de herkansing!

Lineke

Het "thuisgevoel" komt langzaam bovendrijven....
Hier een zalig zonnetje, maar ook in de regen vermaken jullie je wel..????

Atske

Wij vonden de Causway ook indrukwekkend.
En op het juiste tijdstip bezocht, is prachtig en een wonder.
Weer genieten van jullie verhalen. Werkt verslavend , hoe moet het nu als jullie straks weer thuis zijn, voor ons ????

Renee

Weer een heerlijk verhaal, wat kun je toch leuk schrijven Els.
Bovendien geweldig dat je daar ook nog de tijd voor neemt, zodat wij al die leuke belevenissen kunnen meebeleven. Jammer van de regen! Maar ja, Ierland is niet voor niets groen!
Nog een fijn weekend.
Groetjes